söndag 27 september 2020

Söndag!

 Vilket underbart väder vi fått idag, fantastiskt. Började dagen med en riktigt lång promenad och plockade givetvis vi ännu en bukett. När jag kom tillbaka, väckte jag maken och så åt vi frukost. Sedan blev det lite plock av nypon i trädgården som nu står i ugnen och torkar. En tur till havet och ett bad, 15 grader i vattnet. Jag tog äng en promenad där, undertiden som maken satt och fikade. Nu är maken och yngsta dottern ute och övningskör och jag har röjt massor i växthuset och sått fröer. Vi får se hur det går. Mellersta dottern har bakat frallor som vi skall ha till den potatis och purjolökssoppa som hon skall göra ikväll. Purjolöken är vår egen, så även potatisen.



Bad vid havet i Bua




De två sista bilderna är från min morgonpromenad.

Inga kommentarer: