söndag 18 oktober 2020

En kvarglömd baddräkt

 "Oj vem har badat" sa dotterns pojkvän när han tittade ut genom fönstret här hemma och så var det förstås ett morgonbad blev det idag. Så någon kvar glömd baddräkt är det inte tal om, den är använd så sent som idag.

Efter badet blev det en härlig promenad vid havet samtidigt som jag pratade med min mamma i telefonen. Sedan blev det en tur in till Varberg för att storhandla. Sedan inplockning av alla varor, vilket tar tid, lagade lite lunch till mig och yngsta dottern. Jag har även hunnit lyssna till ett intressant radioprogram om varför slöjden är så viktig i skolans värld. Hur viktigt handens arbete är för utvecklingen av våra hjärnor. Vad är det som tagit mänskligheten dit vi är idag, så formulerades en fråga i programmet och svaret var då våra hjärnor och händer.

Nu skall jag ägna mig lite åt min stickning, innan maken kommer hem från Hälsö och det är dags för mig att laga kvällsmat.









Ha nu en fn eftermiddag!


Inga kommentarer: