lördag 24 oktober 2020

Textilnörd

 Idag har vi tömt poolen för säsongen, maken har bytt vinterdäck på två av våra bilar. Jag har varit och badat i havet tidigt i morse. Tänker varje gång "varför tog jag inte med termometer". Efter badet tog jag en promenad innan jag körde en liten runda till en handelsträdgård. Ikväll har jag beställt lite fröer som jag hoppas skall fungera att vinter odla.

Jag och maken var också en tur till mina föräldrar med en bäddsoffa. Jag, mamma och pappa tog en långpromenad. Jag var också med mamma och tittade i vävstugan där hon brukar väva. 

När vi körde hemma stannade vi på IKEA och handlade till badrummet i stugan.

När vi kom hem satt yngsta dottern och sydde för fullt, hon är så kreativ. Blivande designer som jag brukar säga, hon syr och syr. Hör fortfarande hur hon syr där uppe. Hon hade varit på Loppisen och handlat tyg och nu blir det en klänning. Just detta att allt är återbruka material också, gör en textilnörd till mamma extra glad.

När jag läser igenom det jag skrivit i efterhand, tänker jag hur hinner jag med allt. Inte konstigt att jag blir lite trött ibland. Det är verkligen mer än full fart. För det där vanliga, matlagning, damsugning, vattning osv... syns inte här.

Ha en fin kväll!





Inga kommentarer: