lördag 3 oktober 2020

Lördag

 Igår efter jobbet var jag och maken på en liten utflykt. Sedan körde han direkt till mina föräldrar för att fortsätta fixa på den lilla stugan. Jag körde hem till ungdomarna och har haft en super bra dag. Startade dagen med en lång promenad, sedan ett bad i havet innan jag åkte och hämtade yngsta dottern hos en kompis där hon sovit i natt. Nu har mellersta tjejen pojkvännen här, de håller på att möblera om och sätta upp tavlor på dotterns rum. Yngsta dottern har kompis här så det är fullt hus. Maken är fortfarande kvar hos mina föräldrar.

Själv sitter jag i uterummet och stickar, lyssnar på vinden som viner utanför, men här inne är det lugnt och fridfullt, med te och tända ljus. Vill så gärna försöka njuta av detta rummet så länge det bara går. Det vill jag alltid, men i år är det särskilt viktigt tycker jag. För vem vet hur vintern blir med alla restriktioner.

Ha nu den bästa av kvällar!








Inga kommentarer: