onsdag 20 oktober 2021

God kväll!

 Då har halva veckan gått, så mycket sytt har det inte blivit på senaste tiden. Just nu är det så mycket annat som upptar min tid. Det är mycket på jobbet, mycket på kursen jag läser, mycket av allt kan man lugnt säga just nu., men allt har sin tid.

Jag försöker dock att ta det lugnt där emellan och då är det förstås sömnad som lockar mest. Jag har ganska mycket tyger som jag köpt och skall försöka få något sytt av. Det är både nya tyger och tyger jag köpt på second hand butiker.

Idag såg jag på ett mycket intressant TV-program som jag verkligen kan rekommendera och då framförallt om man är intresserad av hur miljön påverkas av vårt klädshopande. Jag har läst att ett plagg som vi köper används ungefär sju gånger.

Klädskam

https://www.svtplay.se/video/32891167/ekonomibyran/ekonomibyran-sasong-4-kladskam?id=jGZZNnN

 



Att promenera och prata i telefon är något av det bästa jag vet och något som blivit mer vanligt för mig nu under Corona perioden. I går tog jag en ganska lång promenad, samtidigt som jag först pratade med en väninna, vi jobbar båda som pedagoger, men för olika åldersgrupper, så alltid mycket att prata om.
Det blev även ett samtal med min bror under promenaden.
Så fantastiskt vackert ute nu, men fortfarande ganska varmt, det gillar jag. Tittar solen fram är det inte alls för sent för ett bad ännu, eller vem har sagt att det behövs sol. Det går förstås bra ändå.
Ha nu en fin kväll!



Inga kommentarer: