lördag 16 oktober 2021

Sy och vävateljé

 Hur går det då med byggandet av min sy och vävateljé? Framåt kan man verkligen säga och bra kommer det att bli. Nu har maken dragit in trefas och det betyder att jag kan ha en industrisymaskin därute. Industrisymaskin har jag redan och har haft i många år, men den står i mina föräldrars källare, så nu kanske den får en ny plats. Om jag skall vara helt ärlig har jag aldrig sytt på den, men det har min pappa gjort när han sytt kapell och jag har varit hjälpreda, nu står den bara och blir inte använd längre så nu skall den kanske få sig en ny plats.

Jag har börjat titta lite på tapet till en av väggarna där inne. De andra tre skall vara i trä.  Vad det blir för tapet har jag inte riktigt bestämt, men jag letar lite. Som jag skrivit innan skall det bli ett fönster till vänster och ett orangeri till höger. Den dörren som sitter där nu skall inte heller vara där längre det var en vi bara satte upp så länge. Fönstren kommer först i början på November, så dem har vi verkligen fått vänta länge på och som jag väntar på att få se hur det blir.

Nu har maken också varit på tippen och slängt massa grejer när jag var kvar på Hälsö, toppen tycker jag som inte klarar oordning hemma, men ibland måste man bara bita ihop.






Inga kommentarer: