söndag 3 oktober 2021

Hilding Linnqvist

 Vilken trevlig helg jag har haft. Ingen sömnad än så länge, får se om jag hinner med lite ikväll.

Fredagskvällen tillbringade jag och maken här hemma mest framför tv:n, men på lördags morgonen tog vi bilen till Orust för en liten helgsemester, trevligt. Vi var bland annat på Göksäter, där jag köpte två olika tyger och tänkte förstås sy lite. De har ganska mycket garner, tyger, band, sytråd, ja det mesta man behöver när man skall sy eller ägna sig åt annat handarbete. Är du i närheten kan jag verkligen rekommendera en liten tur dit om du gillar att sy eller sticka.

Akvarellmuseet i Skärhamn fick också ett besök av oss, något som vi hade planerat innan. Det var en fin och intressant utställning av Hilding Linnqvist (1891-1984). Nössundsgården var där vi tillbringade natten,  okej,  rummet var fint och omgivningarna där är helt fantastiska. På vägen hem idag stannade vi hos sonen i Göteborg och åkte till en Koreanskrestaurang, Yammy kitchen, så god mat. Maken sa att det var den bästa Koreanska mat vi ätit i Sverige. Yngsta dottern som också bor i Göteborg kände sig lite förkyld och då valde hon förstås att inte följa med. Vi hade så trevligt, när vi kom hem gick maken ut och snickrade och jag har fixat med massa jobb grejer hela eftermiddagen, känner att det är precis hur mycket som helst just nu, tar aldrig slut.

Nu kanske jag får gjort lite våfflor, till kvällsmat, för vi åt så mycket till lunch, så någon större matlagning tänker jag inte göra ikväll.

Ha nu en fin kväll!








Inga kommentarer: