lördag 6 juli 2013

Båt

 Hej Kära Vänner!
Denna helgen är vi hos mor och far och idag tog vi oss en tur till Grötö. Riktigt fint väder.
 Denna pinnen gjorde min far till mig och min bror när vi var barn för att vi skulle kunna köra båten ordentligt, så vi visste på vilken sida prickarna skulle vara.
Varje sommar åkte vi i sex veckor Bohuskusten upp åt och ner igen. När vi körde söderut så låg pinnen på det håll den ligger nu och norrut åt andra hållet.
Idag är det mina barn som får användning för den.
Kram
Hanna

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vilken tur att ni sparat den målade pinnen.

Änglarum sa...

Härligt tur på sjön :) o pinnen har ju såklart sin funktion :0 ha en fin forts på helgen..kram Jessica

Lilla huset på prärien sa...

Mia på Grötö tänker jag ju direkt... :)

svart vitt och rött sa...

Vilken härlig semester ni har haft i Florida, och nu på Grötö! Ha en riktigt go fortsatt sommar, Hanna!