söndag 7 juli 2013

Grötö!

 Hej Kära Vänner!
Idag bjuder jag på lite bilder från vår tur till underbara Grötö.
Vi hade en fantastisk dag där, det är en plats väl värt ett besök.
Det är här som Mia på Grötö spelades in och denna Ö är en av de tio öar i den kommun där jag är uppväxt och mina föräldrar fortfarande bor.
De tio öarna är: Hönö, Öckerö, Bohus-Björkö, Fotö, Rörö, hyppeln, Källö-Knippla, Kalvsund, Grötö och Hälsö.
Det är Sveriges ända ö-kommun om man inte räknar Gottland, om jag inte har fel.




 Jag och yngsta dottern på promenad mot platsen där Mia på Grötö spelades in.
Njut av dagen!
Kram
Hanna

8 kommentarer:

Hannis sa...

Tänk vad många pärlor man missar att besöka hemma i Sverige!
Ser ut att vara vackert!

Kram Hannis

Fröken Tindra sa...

Ser jättehärligt ut och finns ju nära till hands när vi är ute med båten. Men det är sällan vi går i land utan ankrar bara upp ute mellan fastlandet och öarna.
Ha en fin dag!
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Ohhh, ja, jag blev riktigt glad nu - så roligt att jag vann! Haha! Tänk att man kan bli så glad!
Jag mailar min adress!
Och så fick jag se bilder från "min" gamla övärld också.
Just Grötö har jag inte så stor erfarenhet av, men vi fick ju se nu och i Mias program och det var ju helt fantastiskt vackert!
Agneta kram

Monica sa...

Så underbart vackert!
Kram, Monica

Katarina sa...

Det ser jättefint ut :O) Det är något speciellt med öar, kust och hav.
Kram Katarina :O)

Nilla Q sa...

Ser underbart ut!

Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Härliga bilder! Där skulle jag kunna bo, kram Suss

Min plats i solen sa...

Så vackra bilder du bjuder på Hanna och vilken tur ni hade med vädret. Tänk vilket vackert land vi bor i. :)

Ha det gott sommarvärmen Hanna!

Kram Lotta