fredag 18 april 2014

Gröna eller smutsiga fingrar!








Hemma från Marseille och sitter i växthuset och planterar fröer jag köpt där, mycket bättre kan man inte ha det.
Idag planterade jag tomater, meloner både vatten och vanlig och lite sallad. Hade hoppats salladen kom ganska fort så när det är dags att plantera tomterna är salladen redan klar, för landet för sallad har jag egentligen på utsidan, men var bara så roligt att pröva redan nu, för att se om jag kan få det i två omgångar. (kanske tre om jag har riktig tur).
Ser ni så långt potatisen kommit som mellersta dottern planterade för lite mer än en vecka sedan, får se om det blir något under också. Hon är så otroligt praktisk den tjejen och detta med plantering och matlagning är verkligen hennes grej. Vet ingen som skulle bli så glad som hon, om hon får laga mat på sin egen potatis som hon fixat helt själv (när vi var på jobbet).
Ha nu en bra långfredag!
Hanna

Inga kommentarer: