tisdag 21 februari 2017

Göra det enkelt!





VI har ju under många år haft många hemmavarande barn, nu för tiden dock bara tre. Men det har inneburit att jag har försökt göra det så enkelt för mig genom åren.
Tex, dukade jag nästan alltid frukostbordet innan jag gick och lade mig, för att det skulle gå fort att komma iväg på morgonen.
Vi har på senare tid också gjort matlista för veckan. Vi gör det tillsammans på söndag eftermiddag hela familjen. Så smart. Så mycket lättare för mig att handla om något saknas på listan. Det har också gjort att jag hela tiden har legat dagen före med maten. Så jag har redan förberett för dagen efter. Så otroligt skönt.
När alla är hungrig och man kommer hem från jobbet, kan man bara fixa till den redan färdiga maten, äta i lugn och ro och sedan göra klart maten till nästa dag när man känner sig piggare igen efter att ha ätit, toppen
Här ser ni våra matsedlar för de två senaste veckorna om ni vill ha lite tips.
Ha en toppen dag!
.

Inga kommentarer: