fredag 7 juni 2019

Skroten, Skene

Dagen i dag har varit en rolig dag. Äldsta dottern är fortfarande hemma. Jag och hon startade dagen med en tur till Skroten i Skene, sedan var vi på ett jätte mysigt Kaffe i Kinna innan vi åkte hem för att sy.
Vi sydde två likadana svarta kjolar i ett plicerattyg. Det var lite klurigt att sy i, men så roligt. VI krånglade lite fram och tillbaka. Det svåra var kanske egentligen inte själva kjolarna utan att vi skulle fodra dem och båda tygerna var ganska halkiga.
Jag sydde även klar min kjol som jag visat tyget till tidigare här på bloggen. så idag blev två kjolar klara och jag blev nöjd med båda.
Bilder på den blommiga kjolen dyker upp i morgon. Idag får det bli den svarta kjolen.
 Den gula tröjan jag har på mig har jag sytt vid ett tidigare tillfälle.







































Inga kommentarer: