onsdag 19 juni 2019

Sommarlov!

Då börjar mitt sommarlov, härligt. Idag tar jag bilen till Växjö för att hämta hem dottern över midsommar, roligt.
Jag har varit lite dålig på att skriva och uppdatera, men det har varit så många olika saker. På jobbet har jag och min kollega bytt arbetsplats och klassrum så vi har verkligen haft mer än fullt upp efter att eleverna slutade. 
Här hemma är det andra saker som tagit tid eller i alla fall upptagit våra tankar. När mina föräldrar kom hit i fredags på tjejernas skolavslutning var det uppenbart att något inte var bra med pappa, så många tecken på detta, bland annat kunde han knappt gå.
Så efter att ha besökt vårdcentralen blev de skickade akut till Sahlgrenska och han blev opererad eftersom han hade fått en blödning i hjärnan. Han hade detta för 12 år sedan, så vi kände igen symtomen, även om det var motsatt sida denna gång. Så nu är han inlagd på sjukhus och vi hoppas på att operationen ger bästa resultat.

2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Idag hamnade jag här hos dig av en slump.Jag har bläddrat en bra stund och är så imponerad av dina vackra bilder.Och framför allt av dina fantastiska buketter av vilda blommor. Jag är också en sådan som alltid plockar vilda blommor. Så just nu blir det många.
Hoppas det ordnar sig för din pappa. Inte roligt när föräldrar drabbas av skavanker.
Ha ett skönt sommarlov önskar jag dig. Jag har också sommarlov, ja året runt sen några år tillbaka. Titta gärna in hos mig om du har lust . Det är lite tunt på bloggen just nu så det vore roligt med ny bekantskap.
Glad midsommar också önskar Eva

Hanna sa...

Tack för de fina orden, jag skall titta in hos dig!