måndag 15 februari 2021

Förkyld

Då var vi förkylda här, känns så där. Både jag, maken och yngsta dottern skall ta Corona test idag. Jag har inte gjort det tidigare. Man skall ju göra det när man är förkyld och dessutom har vi närstående som har Corona nu, så tyvärr. Det var inte precis vad jag hade önskat av denna vecka, vem som nu vill vara sjuk kan man förstås undra, men jag hade extra viktiga möten och så blir det så här, inte bra.

Ja, ja finns inte mycket att göra åt det, jag får väl se om jag orkar sticka något i stället idag. Sy hade jag önskat, men det är lite mer "fysiskt" ansträngande och det orkar jag inte idag. Just nu känns det som om jag är glad bara jag kommer upp och får i mig lite frukost.

Men jag har förstås en trevlig sticktidning och en stickbok bredvid sängen så det skall nog gå bra, om jag blir kvar här i sängen också. Sedan har vi lite roliga snickeri tankar här hemma som vi kanske skall genomföra lite längre fram, så då kan jag  planera lite för det. 

Ha nu en fin dag!




Inga kommentarer: