fredag 12 februari 2021

På spåret

Som jag skrivit så många gånger tidigare är det snart dags för veckans bästa timme, På spåret. Det kan inte bli bättre och idag kanske det blir lite chips till, vi får se. Jag tycker det är ett så roligt och spännande program och man lär sig massor och ännu roligare när de ibland besöker platser där man faktiskt har varit. Musikfrågor är dock inte min grej, där är jag kass, men maken är bra på detta så tillsammans är vi ett ganska bra team.

På fredagar slutar jag lite tidigare, när jag kom hem var det ett röjande i kök och hall som sig brukar i dessa tider när ungdomarna är hemma mycket. Sedan blev det en härlig promenad i solskenet och kvällsmaten även idag blev då inget fantastiskt. Jag hade skalat potatis i går kväll, så jag gjorde potatismos och stekte falukorv, med lite grönsaker till det, så duger det gott. Även om man kanske ville äta något bättre en fredag kväll, men helgmaten här blir oftast enklare hos oss och ofta rester för på vardagarna behöver vi laga mycket mat eftersom det flera dagar är fyra matlådor och fem som äter på kvällen. Varje dag lagas det alltså minst nio potioner så på helgerna försöker vi äta upp det som blivit över.


Ha nu en fin kväll!



 

Inga kommentarer: