fredag 30 april 2021

Dumplings



 För att få dumplings jämna och fina finns det ett speciellt verktyg som man kan använda. Jag tycker att dumplings är något av det absolut godaste man kan äta.

Idag har jag läst, läst och arbetat, känner mig nästan lite snurrig i huvudet. Det är en boken för min kurs som jag började läsa här senare på eftermiddagen är så super bra och intressant. Den ingår i den geografikurs jag läser och just denna bok handlar om hur man i undervisningen kan studera sitt eget närområde och hur det påverkar människors identitet. Mycket spännande många saker är rätt självklara när man läser egentligen, men inget jag har funderat över. Den handlar om segregation och integration. Hur "datorn" på verkar vår syn på närområdet och vad det gör med oss människor. En bok som alla lärare och rektorer borde läsa.

Ha en fin kväll!



Inga kommentarer: