lördag 16 oktober 2021

Att skriva

 Jag tänker ofta att jag skall skriva varje dag här på bloggen och lägga upp någon film då och då. Tyvärr är det så mycket annat som tar upp min tid. Jag trodde att när ungdomarna flyttat hemifrån skulle tiden räcka till på ett annat sätt, men jag är otroligt bra på att fylla den också. Jag upplever också att när någon måste sak försvinner så dyker det plötsligt upp nya, men som sagt även andra saker är jag bra på att stoppa in i mitt schema.

Just nu är det förstås mina studier som upptar en mycket stor del av min tid. Att arbeta 100% och studera 50% på högskolan, är egentligen rätt mycket, men jag har också en vilja att lära mig nya saker som göra att jag så lätt hamnar här. Just nu är det kurser om barns läsinlärning och vem tycker inte det är intressant tänker jag och läser glatt vidare.

I går eftermiddag när jag slutade jobbet körde jag ut till mamma och pappa och har sovit där i natt. Ett underbart väder igår och vi satt på den lilla balkongen utanför "boa" och fikade, perfekt. Sedan tog vi en liten runda med bilen jag och mamma för att besöka några affärer. Då har så trevliga affärer på Hönö som vi gärna tar oss en runda till. Jag hade turen att hitta en jacka som jag kan ha på jobbet när jag har rastvakt. Vilken tur jag har. Jag är annars rätt så eftertänksam när jag köper nytt, men ibland så.

SEdan tog vi en lång promenad längs med havet, innan vi körde tillbaka hem till dem, allt gjorde vi i ett underbart strålande väder, men samma fantastiska väder byttes ut mot en otrolig storm under natten, som även fortsatte in på morgontimmarna när vi tog vår sedvanliga morgonpromenad.

Nu är jag hemma igen och skall läsa vidare om sonderande samtal som är det jag håller på med just nu i min kurs, intressant förstås. Först har jag dock lite jobb, som behöver fixas med.

Ha nu en fin eftermiddag!





 


Inga kommentarer: