lördag 9 oktober 2021

Inte utan att jag är nöjd!

 Åh så nöjd jag är med den här dagen och allt jag har hunnit, det finns förstås alltid mer att göra, men nu får det räcka för idag.

Egentligen har jag mest pluggat, men hunnit så mycket. Har en större inlämning på onsdag i den kurs som jag läser och det startar en ny på onsdag, då jag helst skall ha hunnit läsa en bok, eller helst jag måste om jag skall kunna vara delaktig i seminariet.

Som tur var hade vi kantarell pizza kvar som jag gjorde i går kväll, så det behövdes inte lagas någon lunch, till kvällsmat blev det pasta och tomatsås som var kvar från i torsdags och där emellan lite banankaka.  Nu finns det dock inga rester kvar till morgondagen som vi nog skulle behöva. Maken snickrar för fullt på min lilla sy och vävátelje, så han har ingen tid för matlagning och jag rusar ut och hjälper honom med olika mindre uppdrag som man måste vara två om, så titt som tätt tar jag mig en liten runda dit ut och passar samtidigt på att njuta av hur bra det kommer att bli.

Efter lunch och att jag hade hjälpt maken en längre stund med isolering, var jag tvungen att ta en längre promenad för att "vädra" hjärnan. Under  promenaden pratade jag både med min äldsta dotter och mamma. När jag var tillbaka var det bara att starta med plugget igen, men jag har hunnit mer än vad jag trodde.

Dessutom tog katten in en fågel, så lite katt och fågeljakt har jag också hunnit med. Tur man har lite att göra. Någon städning blir det inte denna helg, utan nu får det vara fokus på bygge och studier. När det bara är jag och maken blir det inte så stökigt heller, men visst skulle jag behöva ta en liten runda här hemma med dammsugaren och en liten dammtrasa.

Ha nu en fin kväll!


 

 


Inga kommentarer: