tisdag 28 juni 2022

Hur går det för er?

 Hur går det för er, hinner ni med allt som skall göras på sommarledigheten? Ganska dåligt här får jag säga. Det skall vilas på soffan i uterummet och läsas böcker, går si så där. kanske ändå det av de sysslor som jag vill göra som jag klarat bäst (typ 15 minuter). Det skall lyssnas in radioprogram som jag missat under året, det var vad jag hade tänkt göra i en gungstol på uteplatsen som hänger under ett segel för att ge skugga soliga varma dagar. Där har jag inte hunnit sitta en gång. Lyssna på sommarpratarna går precis lika dåligt som de jag nämnt ovan, bara lyssnat på en. Att plocka sommarbuketter har gått lite bättre, men inte lika många som jag hade hoppats på. 

Det som dock går bra, är att fixa med saker för jobbet, rensa ogräs mm. Även om jag hade behövt rensa hur mycket mer som helst. Funderar på om jag kanske skall börja skrapa på en dörr som behöver målas. Nu kanske någon undrar varför lyssnar hon inte samtidigt som hon jobbar med andra saker och jo det kan jag, men då får jag ha på ljudet högt eftersom jag inte kan ha hörlurar av olika orsaker, som jag inte tänker gå in på här. 

Hoppas att du har hunnit lyssna på fler sommarpratare än jag och läst fler böcker, suttit och gungat i skuggan, om det nu är vad du vill.

Här är dagens bukett, som jag plockade samtidigt som jag pratade med min mor i telefon.

 



Inga kommentarer: