måndag 27 juni 2022

Ute blåser sommarvind...

 Vilka fantastiska dagar och nu är jag äntligen hemma efter att ha varit på resande fot nästan sedan jag gick på ledighet förra fredagen. Jag var bara hemma och mellanlandade en dag, sedan bar det av igen. Första resan gick i nordlig riktning och nästa i lite sydostlig. Alltid händer det något. 

I dag har vi återigen en mycket varm dag. Maken hade ärenden att göra så vi var uppe riktigt tidigt här och tur var väl det, för då fick jag både dammsugit och skurat golven innan värmen slog till. Jag bestämde redan när jag lade mig i går att så fick det bli. Ett litet tips bara att när man dammsugit och skurat golv, bör du inte börja plantera om dina krukväxter inomhus. Jag rekommenderar starkt motsatt ordning.

För några veckor sedan fick jag också reda på att jag klarat av min svenskakurs och nu kan jag titulera mig även svensklärare förutom, religion, So, teknik och slöjd. Känns riktigt bra. Nu väntar jag bara på att min lärarlegitimation skall dyka upp.

I dag har jag också tvättat några otroligt fina dukar som jag ärvt efter min faster. så här i efterhanden tänker jag att hon var verkligen en konstnär, så som hon ritade. den här duken tror jag dock är ett färdigt mönster, men hon var finiminal även på att skapa eget.

Tänkte i senare inlägg kanske bjuda på några bilder från min första lediga vecka, som jag som sagt tillbringat på resande fot och vilken resa jag startade lovet med.

Ha nu den bästa av dagar!

Det tänkte jag ha, maken målar och fixar så fint på mitt orangeri och jag skall strax börja med lite lunch. I eftermiddag blir det strand och bad.




Inga kommentarer: