tisdag 28 juni 2022

Väddö

 Jag arbetade fredagen förra veckan, på lördag morgon mötte jag upp en väninna i Varberg som kom med tåget och så gav vi oss av i bil mot Väddö som ligger strax utanför Norrtälje. Vi gick på folkhögskola där tillsammans för 30 år sedan. Vilken resa det blev. Vi hade hyrt en villavagn, som kanske saknade lite bekvämligheter, men så idylliskt den låg och med det vädret vi hade var det så underbart.

Första dagen blev det en tur till Väddö, då vi bodde på andra sidan precis på fastlandet och där ägnade vi förmiddagen åt att utforska Grislehamn och se vad som hade förändrats där. Vi var ute vid Albert Engströms ateljé, men tyvärr var den inte öppen. Jag försökte besöka den tillsammans med min pappa för 30 år sedan, men inte var den öppen då heller, så jag har nog en otrolig otur med detta. Men vi satt en lång stund vid havet och bara njöt av det fina vädret. Alltså det kunde inte varit bättre. Eftermiddagen ägnade vi åt att traska runt på området kring Väddö folkhögskola där vi då studerat tillsammans i början på 90-talet s och även där vi lärde känna varandra. 

Tisdag besökte vi och träffade några andra som inte bodde så långt från folkhögskolan och som vi också lärt känna när vi gick tillsammans på folkhögskolan. Mycket prat, stickning och glada skratt. Tack för det. Vi hade verkligen så roligt.

Dagen när vi körde hem stannade vi på Norrköpings stadsmuseum innan turen gick hem till mig igen.

 
En bild från gångna tider får också följa med, håll till godo.









Hoppas din dag är precis så som du vill ha den!



Inga kommentarer: