söndag 13 oktober 2013

LÄnge sedan!

I somras när vi var på Grötö, såg jag denna skylt som jag tyckte var lite rolig.
Det kanske är lite svårt att läsa, men det är information om sommarens simskola och så stod det med större bokstäver ALLA måste bada. Det tyckte jag var lite kul.
Minns när jag själv gick i simskolan, Jag badade, inga andra barn där, simläraren i våtdräkt och morfar satt inne i bilen och väntade på mig.
Men om jag hade haft roligt, ja.
Har alltid älskat vatten på alla sätt.
 Kram
Hanna


12 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Simskolan utomhus i början av sommaren med mor i tjock jacka på stranden är mitt minne. På något vis lärde man sig ändå att simma. De egna sönerna har gått/går i simlära inomhus.
Gamla skyltar är underbara!

Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha,så härlig skylt! Ja så har man fått lära sig att simma minsann...Kram Gunilla

What's in a day sa...

Hey Hanna,

It looks like a lovely day, flowers, sunshine and a boat....

Have a great sunday evening,

Kram,
Eefie

Änglarum sa...

Önskar jag vore mera baädlskare..men är snarare badkruka :)) skylten var rolig i af..kram Jessica

Mamma C sa...

Är väl ingen badkruka men badar inte när det är för kallt.
Kram Mamma C

Fågel Blå sa...

Vilken skojsig skylt!
Önskar dej en fin vecka
Kramra Kathrine

Maria-Snickaregården sa...

Hahaha.. minnen. Simskola ute och det var såååå kallt. Mamma i tjockjacka och jag och min syster i vattnet. Frös så vi var blå, fast roligt hade vi ändå. :)
Kram Maria

vitadrömmarobusigabarn sa...

Härligt vilken rolig skylt
Fin bild!!!!
Ha en underbart fin dag
Kram Tina

Gunillasljusglimtar sa...

Hej! Nu skrev jag till dej på din mail Hanna..krånglade ju för mej igår kväll..Kramar Gunilla

Vardag och flärd sa...

Som liten flicka fick jag också lära mig simma i iskallt vatten och det har inte avskräckt mig, jag älskar att bada och börjar tidigt och håller på långt in på hösten. Kan inte förklara varför jag tycker så mycket om det.
Ha det fint!
Kram Eva

Annas röda stol sa...

Rolig skylt!!! Visst minns man simskolan, roligt om det var varmt och mindre kul när det var kallt :) Anna

Becka [fotoblogg] sa...

Ser underbart ut!
sv: Åh, jag blir så ljuvligt glad. Tusen tack finaste du!
Lördagskram. ♥