torsdag 31 oktober 2013

Potatis

Jag har redan börjat fundera på hur jag skall ha det i trädgården till sommaren, med västhus, pallkragar osv...
I år blev det för lite potatis helt klart. Läste på naturskyddsföreningen att potatis är en produkt som inte alltid är så bra för miljön när den odlas. Jag trodde att potatis var något av de nyttigaste man kunde äta. Men tyvärr finns det nog en hel del besprutningar där också, men nästa år blir det fler i den egna trädgården. Tänk om man kunde odla så det räckte i alla fall halva året, tror det skall vara mitt mål för nästa år.
Skulle så gärna vilja klara mig så mycket mer på mitt eget. Men det är inte alltid så lätt i en vanlig villa trädgård, men jag gör så gott jag kan.
Ta hand om er!
Kram
Hanna



3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Egen obesprutad potatis är det bästa, bara man har plats och odla.
Bra tänk för nästa år.
Kramar
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Egen potatis är godast och bäst av alla. Och i kommersiell odling måste dom nog bespruta för att överhuvudtaget överleva så därför har vi potatis, vi åt dom sista i förrgår! Förra hade vi stor sval matkällare och då hade vi ända till våren. Och så god! Man kan sätta dom lite tätare än rekommenderat också.....det går allt.
Agneta kram

Monica sa...

Visst är det godast med egen potatis, men det gäller att ha plats till det också...
Kram, Monica