tisdag 29 oktober 2013

På begäran!


Jag vet att det var länge sedan jag bloggade.
Så nu kommer ett litet livstecken igen.
Jag hoppas inte det tar lika lång tid till nästa gång.
Måste bara säga att jag är så otroligt glad till de som tittar in, skriver fina kommentarer och till er som mejlar.
Det gör mig så otroligt glad.
Till kvällsmat gör näst yngsta dottern Tacco paj.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, hon är bara helt otrolig i köket.
Jag lutar mig tillbaka och bara vet att hon fixar det.

Tänkte bjuda på receptet
4 dl v. mjöl
50 g margarin
1 1/2 dl mjölk
1 tsk salt
1 tsk bakpulvet

Gör en deg tryck ut i pajformen ( vill du så gör lika fina kanter som dottern)
Krossa taccoskal över degen)

Gör en köttfärsås med tacco krydda. Här har jag inget recept, hittar på lite av det jag har hemma i dag är det majs, grädde och krossade tomater i köttfärsåsen

Häll i kött färsåsen i pajskalet och lägg riven ost över ( vi tog dock hyvlad)

ca 225 grader i 15 minuter.
 
 

Lycka till
Kram
Hanna

9 kommentarer:

Märta sa...

Ser verkligen gott ut!
Kanske något att prova någon gång.
Ha det gott!
Kram! Märta

Mamma C sa...

Mums filibabba säger jag bara.
Kram Mamma C

What's in a day sa...

Hey Hanna, welcome back!!!!
Your daughter is an amazing cook!!!
It looks so delicious!!!
i wish you a nice week.

Kram, Eefie

Linnéa sa...

Hej,
det är trögt för mig och bloggande också. Har ingenting och skriva. Skulle hellre komma till er och äta slurpig taco-paj.

Melody and M.E sa...

Så perfekt timing! Sonen har pratat om taco paj och nu fick jag ett recept som ett brev på posten!
Tack snälla du!
Kram M:E

Monica sa...

Så gott det låter - det får jag nog prova!
Kram, Monica

Nilla Q sa...

Övriga i familjen skulle älska den pajen! Själv åt jag för mycket tacos under en period, vill inte ha mer...

Kram Pernilla

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åh, vad gott och ganska enkelt också! Kul med nya recept!

Kraam
Petronella

Photo by Maria sa...

Mmmm så gott det ser ut.. Blir ju hungrig =)

Ha nu en fortsatt fin kväll..

Kram Mia