söndag 14 augusti 2016

Skolstart



I går började jag, maken och mellersta dottern dagen på Gekås med lite inköp inför skolstart.
Vi avslutade med ett besök på Panduro där äldsta dottern sommarjobbar.
Vi köpte en helt vanlig grön ryggsäck till mellersta dottern på Gekås, hon hade sett på youtaube hur de hade sytt på gamla virkade dukar på ryggsäcken så när vi kom hem, tittade hon i det förråd av virkade dukar jag hade, för jag brukar ha en del i mitt syrum till olika projekt. Men ingen passade så strax innan stängning rusade hon in på Loppis och köpte en och så här snyggt blev det.
Sedan lade hon mycket tid på alla block.
De är så otroligt pilliga och pyssliga alla döttrarna, något som jag verkligen tycker är roligt. De kan alltid skapa något av det man har och behöver inte alltid ha det senaste eller köpa nytt.
Ha nu en toppen söndag!
Håll nu tummen att det inte blåser för mycket i dag, för vi har tänkt oss en tur med båten.
Kram

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Dottern är redo för första skoldagen efter sommarlovet. Här är det lov en vecka till innan skolan börjar igen.
Hoppas ni kunde ut med båten idag.
Kram!