torsdag 13 maj 2021

Ledig dag!

 Maken skall åka med dottern och hennes sambo för att köpa ny säng. Själv skall jag studera som vanligt, nu blir det mycket av den varan eftersom det är på upploppet och bara sista delkursen kvar och på söndag prov.

Jag skall också se om jag får sytt lite på en klänning jag håller på med, det skulle behövas. Jag började på den i vintras, men eftersom det är en sommarklänning har jag inte känt någon stress, men nu börjar det bli dags med att avsluta det projektet. Jag sydde i sista ärmen i söndags, men nu är det fickor, fållning och lite annat som skall färdigställas.

Hade inte tänkt ha så många sömnadsprojekt liggandes till sommarlovet, då min plan är att sticka klart makens tröja under sommaren och kanske väva mattor, eftersom jag har mattvarp uppsatt i min vävstol, men vi får se. Allt har sin tid.

Ha nu den bästa av dagar!





 

Inga kommentarer: