tisdag 18 maj 2021

Något jag aldrig gjort


 Idag har jag som vanligt skuttat runt här hemma efter att jag kom hem från jobbet. Jag har planterat ut pelargoner och fixat i växthuset.

Nu väntar jag på att maken skall ha grillat klart köttet, vi har ett underbart väder här hemma idag, härligt.

Men till det jag aldrig har gjort förut, det är säkert många av er som har gjort det, men inte jag. Jag hade några lite intorkade men ändå fina persikor och dom fick nu nytt liv i en persikopaj. Jag har inte smakat ännu, så vem vet hur det blir, men tror att det skulle kunna smaka bra.

Persikopaj

Jag skar persikorna i lite halvsmå bitar och fyllde botten på en form. I en bunke blandade jag 200 gram margarin, 4 dl v.mjöl, 2 msk potatismjöl knappt 2 dl strösocker.

Sedan hälde jag det över persikorna och i ugnen 225 grader i ca 20 minuter.

Men jag ser att jag har två lite dåliga bananer också, kanske har jag ork till en banan kaka också, probblememt är väl egentligen vem som skall äta allt, men banankakan fungerar ju bra att frysa in, vi får se.

Ha nu en fin kväll!





 


Inga kommentarer: