lördag 15 maj 2021

När saker inte blir som man tänkt

Jag bakade en kladdkaka som jag och maken åt lite av till TV:n i går. Idag har jag mest studerat här i regnvädret, men så skulle jag ta en liten paus i studierna och ge mig ut i växthuset. Jag tog med mig en bit kladdkaka ut och satte mig ner i växthuset, men som med så mycket annat har jag svårt att sitta still, så jag tänkte att jag skulle binda upp alla gurkor och tomatplantor som jag planterat ut innan det var dags för kladdkakan. Jag gick helt inför arbete och tänkte att när jag är klar blir det kladdkaka. För mig som är lite kort i rocken blir det rätt så mycket klättrande för att få upp de snörena som plantorna skall växa på. När jag då äntligen är klar och tänker nu är det dags för kladdkaka innan jag går in och fortsätter med studierna, då var det inte någon grädde kvar på kladdkakan, den hade mitt kära sällskap Ester (vår katt) ätit upp under tiden som jag stod med ryggen åt och band snören i taket. Hon tyckte väl inte jag behövde den helt enkelt.

Så nu blir det fortsatte studier, så ett glas vatten och en banan fick duga bra.



 

 


Inga kommentarer: