fredag 3 september 2021

Bua

Åh vilken fantastisk dag jag haft. Bra arbetsdag och sedan en liten stund på stranden med fika och bad. Bättre blir det inte. När jag kom hem hjälpte jag mannen att resa väggar på det som skall bli min sy och vävateljé, snart dags för bilder igen då det hänt ganska mycket. i morgon kommer mellersta dottern och hennes sambo och hjälper oss att resa den längsta väggen för det klarar vi inte själva bara vi två.

Ikväll kommer yngsta dottern hem, har inte sett den lilla Chalmeristen på en hel vecka, vad jag längtar. Samtidigt så glad och stolt att hon klarar sig så bra själv. Jag säger som jag brukar och det innefattar inte bara mina egna utan även andra ungdomar jag känner " Dessa fantastiska ungdomar".  Alltså denna generationen, jag upplever att de är så självständiga, medvetna om klimat och miljö och så otroligt mycket mer.

I helgen skall den där Chalmeristen flytta till lägenhet i den stora staden Göteborg i den staden där storebror redan finns och dessutom på samma skola. 

I dag firar jag och maken dessutom 27-årig bröllopsdag, så det blir restaurangbesök ikväll. Vi fick presentkort av barnen julen innan Corona slog till så det har inte blivit något besök, tidigare, men vi tänkte att idag passar det bra.

Detta blev ett långt inlägg, men så kan det bli ibland.

Hoppas nu att ni alla får en fin kväll, här skall studeras lite svenska innan vi ger oss av jag och maken, för jag skall se om jag orkar läsa lite svenska det här året,  förra året lästa jag SO och är nu behörig där och tidigare har jag läst matte. Det gäller att hålla sig uppdaterad.


 Jag blev förvånad i dag på stranden, jag var inte ensam, utan faktiskt flera andra sällskap var på plats, inte bara två eller tre utan ännu fler. Härligt.

 

 


 


 

 

 

Inga kommentarer: