måndag 6 september 2021

I bland blir det så bra...

 Körde hem från jobbet och tänkte att jag orkar inte stanna och köpa potatis, satt och funderade fram och tillbaka vad jag skulle laga som inte krävde potatis. Så slog det mig att jag har ju potatis i trädgården, förstår att det låter galet att jag kunde missa det, men nu var det så i alla fall. Så till min stora glädje kunde jag köra direkt hem och skuttade bara ut i trädgården och plockade den potatis jag behövde.

Så nu är maten förberedd och står i ugnen, ibland blir det bara så bra.

Tänkte jag skulle skriva lite på min svenska uppgift jag har just nu också.  

Något från yngsta dottern i den stora staden har vi naturligtvis inte hört, men hon hade pratat med morfar i går efter att vi varit där, att vi skulle hört något sedan i går tror jag inte heller var särskilt troligt. Hon är dessutom sambo då hon och pojkvännen flyttat i hop. Så i går var även hans mamma i lägenheten och hjälpte dem/oss. Det känns särskilt bra att de är två som flyttar samtidigt. De har gått i samma klass på gymnasiet och umgåtts mycket under alla dessa tre år, så det här kommer att bli hur bra som helst. Så nu är alla tre döttrarna sambo.

I kväll tänkte jag också ta mig tid att gå och rösta i kyrkovalet.

Ha nu en fin kväll!






Inga kommentarer: