söndag 12 september 2021

Gårda textil

 I går besökte jag en väninna i Göteborg, mycket trevligt. Vi var även på besök i en tygaffär, Gårda textil som ligger i Göteborg. Så roligt vi hade. Tygaffären var i två våningar. Jag har besökt denna affär tidigare, men det är nog närmare 25 år sedan, när den låg på en annan plats, men i Göteborg. Nu låg den så vackert i en gammal villa. På övervåningen hade de massor av vintage tyger. Jag köpte två tyger, jag skall försöka lägga upp lite bilder senare. Min väninna tog dock lite bilder när vi var där, som jag tänkte lägga upp. Det var ösregn när vi gick dit, så regnkläder var ett måste, där av kläderna på bilderna.

Nu har jag varit ute på en längre promenad och tänkte faktiskt se om jag kunde fått möjlighet att ta fram symaskinen.

Bild från dagens långpromenad

Här handlas det tyg, två olika blev det. Får se om det blir något sytt i dag.
Det fanns att välja på kan man säga, två våningar som jag skrev ovan.

En helt fantastisk gammal byggnad, underbart vacker måste jag säga både från utsidan och insidan.

Ha nu en så fin dag som bara du kan!

Inga kommentarer: