torsdag 21 juli 2022

Jämtlandstriangeln

 Är det bara semesterbilder här kanske du undrar och ja några dagar till hoppas jag du kan stå ut och har jag riktigt tur kanske några av er blir intresserade av att gå på Dalhalla, semestra i Östersund eller vandra Jämtlandstriangeln. I dag handlar det om just vår vandring. I tre dagar hade vi turen att få fjällvandra, totalt 4.6 mil. Var lite orolig innan hur det skulle gå, men egentligen inga problem alls vi vandrade på i ömsom, regn, starka vindar och lite sol. Första natten sov vi på Storulvån där vi också parkerade vår bil, sedan gick vi till Blåhammaren och det var kanske den jobbigaste/svåraste vandringen på hela sträckan och lättare var det inte med vindbyar upp till 21 meter/sekund.

Nästa dag när vinden hade mojnat gick vi mot Syllarna, vilket är ännu en fjällstation i Jämtlandstriangeln. Vi sov på de olika fjällstationerna. Vi mötte det som var mycket mer hurtiga än vi som sov i tält, men vi höll oss till stationerna, funkade bäst för oss. Just den här natten såg vi att det hade snöat uppe bland fjälltopparna och några killar jag och maken pratade med som sovit i tält sa att det var två grader på natten, stämmer säkert. Sista dagen vandrade vi tillbaka till storulvån.

Inga skrämmande bilder i dag, men förhoppningsvis har jag lyckats fånga några storslagna vyer på bild, för detta var helt magiskt och tyvärr tror jag inga foton i världen kan visa upp hur vackert det var och definitivt inte dem jag tagit med min mobil, men här kommer några i alla fall.

Ha en bra onsdag!








 


Inga kommentarer: