lördag 2 juli 2022

Var vid gott mod

 Ni kanske tror att hon har så mycket annat för sig att hon inte hinner läsa, men det är ett måste när det är sommar och ledighet. När jag jobbar finns inte tid eller ork för det, så på sommaren lägger jag tiden på detta. Som på de flesta jobba är det svårt att hinna allt när man arbetar och med 45 timmars veckor som det innebär att ha sommarlov, blir det inte mycket tid över till skojigheter. 

Just nu läser jag boken, Var vid gott mod och som så mycket annat är som jag läser är det en biografi och i det här fallet handlar den om den kända väverskan och mönster konstruktören, Märta Måås-Fjetterström.


Om du är intresserad om "kvinnokampen" i början av 1900 talet och hantverk i synnerhet, läs boken. Jag är ännu inte klar, så kan inte lämna en bättre analys ännu.

Var vid gott mod, så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer: