fredag 15 juli 2022

Makrill

 När jag var på väg till stranden ringde mellersta dottern och frågade om jag inte kunde köpa makrill, så skulle hon steka den till oss senare. Dessa ungdomar. Självklart köpte jag makrill och när jag badat klart blev det hem och skala potatis för att sedan rensa och filea makrillen innan dotterns glada röst hördes i dörren och tillsammans lagade vi färdigt maten och ja hon fick förstås steka makrillen som hon hade önskat. Hon är otrolig på matlagning, har varit det sedan hon var mycket liten och allt gör hon med samma glädje, bara att hänga med, vilket dock inte alltid är så lätt för fort skall det gå.

Efter maten med många fina samtal om livet i stort och smått gav hon sig av hem till sig igen och jag städade några kökslådor. 

Nu skall jag se om jag kommer ut och fått sytt lite.



Inga kommentarer: