onsdag 28 juni 2023

Ännu mer

 När man tagit kort på allt det vackra som ögat ser för att försöka visa bara en liten bild av en blommande trädgård i sin bästa skrud så inser man att knappt något av allt de storslagna var med i mitt tidigare inlägg. Dofter går inte att sprida via datorn än vad jag vet, men den doft som sprider sig här när jag letar mig ner i trädgården och in under min stora jasmin för att nå komposten och hämta ny jord till några av mina odlingsbäddar är helt magnifik. När jag då springer in och hämtar telefonen för att ta någon bild av jasminen och sedan går bort för att känna på de nytvättade sängkläderna som viftar för vinden och även de har en doft av sommar lyfter jag blicken och ser då att hallonen har mognat. Med snabba steg är jag framme för att provsmaka ett av dem, men också ta en bild. Jag vet knappt hur fort det går innan jag får stoppat in ett av de redan mogna hallonen i munnen och får känna smaken av sommar i hela kroppen. 

Nu blir det strax hav och bad.




 


Inga kommentarer: