onsdag 28 juni 2023

Blommiga dagar

 Vaknade hemma i min egen säng efter att ha sovit hos min pappa i går natt. Att vakna hos honom och att  ta del av den fantastiska havsutsikten som finns där är inte fy skam, men att vakna här hemma en dag som denna är inte heller helt fel. Efter det regn som kom igår och värmen som är och var så blommar det på ett sätt som jag aldrig tror att min trädgård har gjort tidigare. Varje blomma är sitt allra finaste jag som jag bara får skutta runt och njuta av. Dahlior med vackra blommor som är lika höga som mig. Rosor både här och där olika sorter och med underbara dofter. Luktärter som virar sig runt de andra blommorna och bara gör mig helt salig. Potatisen med sina vackra små blå blommor som är i axelhöjd med mig (dock har jag hört att får att potatisen växer bra ovan jord är det inte säkert det blir mycket potatis, kan till och med vara tvärtom).












Inga kommentarer: