tisdag 13 juni 2023

Stickning och bad

 Sol bad och stickning, har inte känt mig riktigt hundra de senaste dagarna, hoppas på snar bättring. Lite stickning sol och bad är inte helt fel. Dock får man vara lite försiktig med solen och även om jag älskar värme och sol är jag väl medveten om att det skulle behövas regn och kanske inte så lite heller, i alla fall i de trakterna där jag bor. Gräsmattan är helt brun/gul och så får det vara. Den blev förstörd på ett ställe 2018, så vi får väl se vad som händer efter denna torka. Det löser sig alltid, hellre vatten i kranen än en grön gräsmatta. Min grönsaksodlingar som potatis, tomater, gurka, paprika, jordgubbar, smultron mm vattnar jag med regnvatten som jag sparar i en IBC-tank som jag har bakom min syateljé. Stuprören går direkt till tanken. Så det vore bra om även den kunde bli lite påfylld. 

Ha nu en riktigt bra tisdag!







Inga kommentarer: