fredag 30 juni 2023

Vill ni se röran i min trädgård

 Jag har ett rörigt hörn i min trädgård, någon kanske skulle tycka att hela trädgården är rörig vad vet jag. I mitt röriga hörn har jag dock det viktigaste för att trädgården skall fungera, min kompost. Utan kompost svårt att sköta sin trädgård. Det är klart att det går bra med ny jord, men har man stora ytor och försöker att hushålla med både egna och jordens resurser så är kompost det bästa. Kanske någon som har åsikter om att det är tryckimpregnerat och det kan man absolut ha och det förstår jag, men nu är det som det är.

Jag har en kompost där jag slänger allt skräp, ett ställe där jag har lite halvfärdig jord eller vad man skall säga, där odlar vi just nu squash och till slut hamnar allt i lådan med färdig jord, jord som är klar att använda. Om någon har ännu fler och bra kompost tips blir jag mycket glad då  det gärna mottages.

Mitt röriga hörn är bakom syateljén, ville gärna försöka få med så man ser en helhet var jag har min komposter och annan bråte som behövs i en trädgård. 

Kanske tror du det har snöat så här i juni när du ser de vita bladen i lådor och på marken. Så är inte fallet. Det är blad från jasminen




på bilderna finns bara två av tre kompost ställen. Där jag slänger trädgårdsavfallet direkt finns inte med på bild. Bara mellan stationen där jag odlar och den fina färdiga jorden.



Inga kommentarer: