fredag 12 juli 2019

Fredag!

Då var vi hemma igen från HÄlsö. jag och maken har varit några timmar på stranden i Bua, några bad blev det, även om det är ganska kallt i vattnet. I Bua är dock varmare än uppe hos mina föräldrar på Hälsö.
Jag var även iväg till Bruces handelsträdgård som jag tycker är helt fantastisk, men som hade öppet sin sista dag för säsongen idag, de hade 50% på allt. Så tio Pelargonier och fyra Riddarsporrar fick följa med hem. Ni som nu följt min blogg, tänker säkert vad skall hon med alla Pelargonier till har hon inte så det räcker och det är nog sant. Jag ville dock ha till mina blomsterlådor på uterummet där jag haft penséer till nu.
När jag höll på bröt jag dock av en så fin kvist, men den fick en plats i en liten kanna på bordet i uterummet i stället. Lite bra för jag har varit lite dålig på att plocka in blommor de sista dagarna, eller kanske snarare jag fick kaste de jag hade här inne när vi kom från Hälsö.
Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer: