fredag 20 november 2020

Bad igen

 Avslutade fredagen med att köra en runda till havet och bada innan jag körde hem. Vi har haft soligt och kallt här, inte snö men något vitt frostigt som varit kvar hela dagen, men bara 1 mil bort ute vid mitt jobb och kusten var det som en vårdag. Det skiljer sig verkligen åt just nu.

I dag fick jag ett paket på posten och jag som inget hade beställt, men ibland är livet extra roligt. Jag fick en te kalander av maken. så glad jag blev. Det är inte bara av honom jag har fått paket denna veckan, i mitten på veckan kom det ännu ett paket på posten från en mycket fin vän. Det var ett paket som innehöll både en tidning med julinspiration, vackert band till juldekorationer, choklad, skumtomtar, te mm. Så glad jag blev. Förstår inte vad jag gjort för att förtjäna detta fantastiska.

I onsdags när yngsta dottern fyllde år här hemma och hon stod och gjorde efterrätt, bananapudding. För er som inte prövat det säger jag bara, det är så gott. Mellersta dottern gjorde vårrullar, en typ av vårrullar jag aldrig har ätit, men så goda. Då ringde det på dörren och utanför stod två killkompisar till dottern. de tog henne på en utflykt in till stan där ett gäng kompisar slöt upp och de badade i havet, innan de körde hem henne till middagen. Dessa fantastiska ungdomar, vilka bra idéer i dess Corona tider. På kvällen blev det Kahot spel på datorn och annat skoj.










Idag har jag även planterat en kruka med hyacinter.

Lite städning har det också blivit, dammsugning, badrumsstädning, tvätt och allmänt undanplock. Kvällsmaten fick idag bli köpe pizza.




Inga kommentarer: