söndag 1 november 2020

Söndag

 Igår blev det promenad med en vännina, vi har inte promenerat tillsammans sedan innan corona. Vi gick en lång runda på mer än 13000 steg. Härligt, vi var ute i nästan 1 1/2 timme. Kvällen ägnade jag åt att sy i foder i min kappa. Idag skall jag pressa den och sedan hoppas jag att jag är klar. Jag har dock en liten fundering kring en söm jag sytt, om jag vill ha den kvar eller ta bort. Jag får se när jag har strukit klart.

 Mellersta dottern och hennes pojkvän skulle ut på kvällen, jag tror knappt de varit ute under det året de varit tillsammans. "Pojkvännens pappa hade sagt till dem en lördag i somras, vilka kompisar skall ni umgås med ikväll? mig och mamma eller flickvännens föräldrar?". 

De kom ner här utklädda och skulle iväg. Jag var iväg och hämtade dem klockan 2.00. Inte konstigt att jag ännu inte stigit upp då. Maken sov när jag var iväg och hämtade ungdomarna, men sedan flera timmar tillbaka är han på Hälsö och kaklar. Var sak har sin tid. Jag sköter ungdomar och han fixar med andra saker. Ungdomarna själva är också fullt upptagna idag, då de skall hjälpa hans syster med familj att flytta.


Ha nu en underbar söndag!


Inga kommentarer: