lördag 7 november 2020

Lite av allt

 Den här helgen har så här långt innehållit lite av det mesta. I fredags när jag slutade jobbet körde jag direkt och badade. Tyvärr hade de tagit upp stegen, tråkigt. Jag fick ändå till ett litet bad. Tyvärr blir det nog det sista för i år eftersom det var så krångligt att komma i och ur vattnet utan stege. Stränderna är fulla av tång så här års, så man får försöka att bada från de ganska så hala stenarna.

Väl hemma gjorde vi kycklingwraps till kvällsmat. Dagen idag startade med en långpromenad. Jag började promenera, när jag kommit halvvägs ringde min väninna och frågade om vi skulle gå en promenad. Jag sa att jag redan var ute, så hennes man körde ut henne till mig och så fortsatte vi, det blev totalt 9.3 km. Sedan satt vi en stund i mitt växthus och jag dammsög och plockade in krukor i växthuset. Nöjd med det jag hunnit där ute. Det växer så det knakar, men nu vet jag att det är ett känsligt stadie, planterna är så små och det kan bli kallt när som helst. Att så här på kvällskvisten gå ut i växthuset som har stark belysning och lite värme på för att plocka in lite rödlök till kvällsmaten är ren och skär lycka.

Mellersta dottern är och handlar lite mat, då maten här idag behöver bli både vegansk och vegetarisk. Yngsta dottern arbetar med sitt gymnasiearbete och har två vänner här. Vet att man inte skall ha vänner här i dessa tider och hade det inte varit för att det gällde studier hade hon inte fått det, men skolarbetet måste också genomföras. De gör gymnasiearbetet tillsammans.

Det härliga var dock att de hade med sig symaskiner, för lite roligt får man väl också ha, så nu sys det för fullt. Dessa underbara ungdomar, glädjen i mitt liv.




Ha nu en fortsatt fin helg!


Inga kommentarer: