söndag 29 november 2020

Vilken fin dag!

 Oj,oj vilken bra dag. Redan runt 8.00 gav jag och mellersta dottern oss av till Hälsö med hennes underbart goda saffransbullar hon gjorde igår. Vi ringde mamma på färjan och sa att vi kom. Hon fixade med kaffe och sedan satt/stod vi ute och fikade. Jag och mamma badade sedan, jag kan inte säga att det inte är kallt, men så pigg och glad man blir. Absolut bästa för energin. En promenad tillsammans med mor och far blev det också, men inte den vanliga, då bergen är ganska hala nu. Vi fick hålla oss på vägarna. När vi var på hemfärd stannade vi till hos en vännina till mig och jag träffade henne på utsidan av hennes lägenhet och överlämnade en liten adventsblomma, men då fick jag present, alltså det var ju inte meningen, men glad blev jag.

Väl hemma såg jag de sista på livesändningen från UnderbaraClaras hem som höll på i fyra timmar på SVT play, trevligt må jag säga.

Nu har jag skalat potatis till både idag och imorgon och gjort klart pyttipanna här, som vi skall äta så snart maken är hemma från Hälsö. Han stannade kvar när vi åkte.

Den fina duken hade mamma vävt och jag fick den, så fin. Alltså vissa dagar, jag säger bara det, toppen.

Ha nu en fin kväll och tack för att just du vill titta in här.








(Den här bilden finns med i Susannes skafferi på SVtplay ca 3.40 in i programmet, tyckte att det var lite roligt)

Inga kommentarer: