måndag 4 januari 2021

Dagarna som går

 Att man får ha det så bra. Nyårsafton var nästan alla barn hemma, trevligt.

Vi spelade spel och åt god mat som maken hade fixat, jag har turen att vara gift med en utbildad kock. Han jobbar inte som det, men utbildningen har han. Så jag brukar säga att jag lagar vardagsmat och han mat vid speciella tillfällen, senaste tiden har han även lagat ganska mycket vardags mat. Ibland känner jag att jag lagat så otroligt mycket mat, lagad lunch och middag i över 25 år att jag inte vill/orkar mer. Andra dagar har jag hur mycket ork och lust som helst för matlagning och ser inte varför jag inte vill. Så det går upp och ner det där som allt annat.

så här kommer en liten bild kavalkad över nyårshelgen.

Maken önskade sig en stickad tröja, så nu har jag börjat på den, ett jätte projekt för mig, så vi får se om den blir klar till nästa vinter.
Promenader i mängder, något av det bästa jag vet
Godaste och enklaste efterrätten och ganska nyttig dessutom, kvarg, hallon och digestive.





Fick så fina tulpaner av en vännina, som fick pryda bordet.

Ha nu en fin dag!


Inga kommentarer: