fredag 1 januari 2021

Handarbete

 Handarbete

oj,oj 2020 har verkligen varit ett handarbetes år. Jag visade ju lite klänningar i min nyårskrönika igår, men mycket mer har det blivit. Stickat har varje ledig kväll ägnats åt. 

Julkuddar i uterummet, så trevligt att sy och fixa med så här innan jul
Klänningen är inte helt färdig med bilden, detta är en av de klänningar jag använt mest under detta år. Har fått så många komplimanger, vilket gjort mig så glad.
Här en kofta som nu är klar sedan länge och använd flitigt den senaste tiden. detta typ av tyg skulle jag vilja ha mer av och sy något annat. Lätt att sy i och bekvämt att bär, följsamt och mjukt
Yllekappa med prickigt foder, som fortfarande väntar på ett bra tillfälle att användas. På promenader duger täckjacka bäst och så mycket annan form av utomhusvistelse har det inte blivit ännu.
En tröja som borde legat i press innan jag fotograferade, men använd flitigt. Jätte roligt och enkelt mönster att sticka.
Precis som den prickiga klänningen är detta en av mina favoriter och då det är en klänning som barnen på jobbet sagt så många fina ord om har jag känt mig extra glad. När barn säger något är det alltid på riktigt.
Prickigt är aldrig fel
Kanske var detta ett Tilda tyg, har faktiskt glömt och Tilda tyger kan ju aldrig vara fel, denna klänningen har inte använts på länge, då den passar bäst på sommaren.
Blommigt och prickigt är mina favorit mönster







Även virkat har jag ägnat mig åt




Nu hoppas jag på ett år med ännu mer handarbete både för mig, men jag hoppas också att fler upptäcker denna underbara värld.

Njut av din dag!


Inga kommentarer: