torsdag 13 januari 2022

13 januari

 Dags att slänga ut julsakerna, vi får se hur det blir med det.

Tänkte i stället visa tygerna jag köpte när jag och en av döttrarna var på Skroten för ett tag sedan. Hon är så otroligt kreativ och rolig, köpte ett tyg med traktorer på som hon tänkte sy sig en T-shirt i att ha på den förskola där hon arbetar. Eller kanske inte hon, jag tror att hon tänkte jag skulle sy, för alla våra barn är kreativa och påhittiga, men sömnad är inte det som ligger just henne närmast hjärtat, så där sa hon att hon ville och behövde hjälp.

Jag köpte ett viskos tyg, som jag tänkte sy en halvcirkel kjol av och ett grönt tyg som skall bli en tröja till. Det vinröda hade jag redan innan och har länge tänkt att sy i. Viskos är ett material som jag både tycker mycket om att sy i, men även att ha på mig. Viskos är gjord av cellulosa, alltså träd helt enkelt. Det kallas för regenatfiber och är då framställd av en naturprodukt, men på kemisk väg. Detta är väldigt enkelt beskrivet och jag hoppas det stämmer, men det är så jag har fått lära mig.






Inga kommentarer: