lördag 25 juli 2020

Ljuslykta

Mellersta dottern och hennes pojkvän höll på att gjuta igår. De två har så många påhittiga och roliga idéer. De hade försökt göra en liten ljuslykta till mig. De skulle slänga den och var inte nöjda, men jag tyckte den blev charmig. Det syns inte riktigt på bilden, men de har gjutit in en liten Pelargon. Jag tyckte den passade bra här ute på bordet. så där får den stå kvar.
Är så glad att jag har så kreativa barn. Visst ibland blir det stökigt med alla projekt, men i det stora hela så är jag så glad för detta. Jag tror det är något man har nytta av hela livet, att våga pröva, lyckas och misslyckas.
Flera av barnen har genom åren älskat att hålla på i köket med matlagning och ibland när jag kommer hem har jag känt att jag vill gråta för det är så stökigt, men så har jag fått en tallrik med en fantastisk måltid serverad och jag blir så stolt och tacksam. Visst är det viktigt att man lär sig plocka undan, men jag tror det är minst lika viktigt att inte låta det hindra barnens kreativ, så de inte vågar röra eller vara med.
Jag plockar hellre undan lite extra, än försöker att stoppa dem, för det gynnar ingen.

Njut av dagen, strax skall jag och yngsta dottern in till stan och hämta hennes nya glasögon och jag skall titta på nya gardiner till uterummet, de andra har bara suttit där sedan 2007.
Naturligtvis har jag tvättat dem, men nu vågar jag nästan inte göra det, tror de är allt för sköra.


Inga kommentarer: