torsdag 30 juli 2020

Skryt

När vi kommer hem, har vi yngsta och äldsta dottern hemma. Yngsta dottern har  på sig en fin tröja och jag säger "har du varit och shoppat", till svar får jag "den har jag sytt". Så otroligt snygg, kan inte förstå hur hon kan. Allt blir perfekt, är så fantastiskt stolt över denna unga dam. 
Då säger äldsta dottern " du skall se klänningen hon sytt av mormors gamla sammetskjol", "Hon har sytt hela tiden ni varit på semester säger den äldsta dottern".
Imponerad är det minsta man kan säga. Tyvärr får ni inte se kläderna, då jag inte vill ha med mina barn och ungdomar på bild på bloggen. Min provdocka är lite stor för hennes kläder, så jag kan inte hänga dem där heller.
Det bästa är också att hon har ett miljötänk och ofta syr om gamla kläder till helt nya.
Ja, ja nu fick ni lite skryt också, men det hoppas jag att ni kan stå ut med.
Ha nu en fin kväll, här skal grillas, men det blåser snålblåst. Skall vi äta i uterummet, blir det både, te, tända ljus och filtar.

Inga kommentarer: