lördag 8 januari 2022

Ett av förra årets mest lästa inlägg!

 

Ett av inläggen från förra året som hade flest besökare.

 

Ni som inte är intresserade av samhällsfrågor kanske inte finner så stort intresse i det här, men som sagt det är något som intresserar mig och jag tycker att dessa frågor hänger tätt samman med frågor som att odla sin egen mat, sy sina egna kläder mm, något som är det som den här bloggen egentligen handlar om.

Vilka är då egentligen dessa två problem och det största hotet mot framtiden?. Är det I-ländernas överkonsumtion eller utvecklingsländernas befolkningsexplosion? Detta har förstås ingen svaret på, vad jag vet utan det är ju en kombination av dem båda, skulle jag tänka mig. Det är så lätt att lägga skulden på den ena eller andra gruppen, men en sak tror jag och det är att detta med pandemin har fått många att se världen på ett annat sätt och kanske se samband, det vi gör här påverkar någon annan i förlängningen vi måste alla hjälpas åt, det finns liksom ingen annan väg att gå enligt mig.

Hoppas nu din dag blir strålande!

Inga kommentarer: