måndag 10 januari 2022

Välkommen in i min ateljé

 Då välkomnar jag dig in i min lilla ateljé, även om inte jag är där idag, jag är på jobbet och arbetar för fullt, men du är så välkommen in och se dig omkring. Det är fortfarande ganska mycket kvar, men nu får du i alla fall en liten bild av hur det ser ut.

Jag känner att jag kommer att trivas så bra här ute. För några dagar sedan var jag, två av döttrarna och den mellerstadotterns sambo på en Loppisrunda i Göteborg. Båda mina döttrar gillar att handla på loppis och sedan sy, måla eller fixa på annat sätt. Jag tycker verkligen att det är en bra hobby. När vi var i Göteborg hittade vi två gröna stolar och jag tycker så mycket om Carl Larsson stil i färgerna, rött, grönt och blått, så när jag hittade två gröna stolar blev jag så otroligt glad och slog till direkt, eller direkt och direkt, jag är världens mest vankelmodiga människa när det gäller att köpa något till mig själv, men att köpa till andra är lättare, det är något av det bästa jag vet. Att få in stolarna i bilen, skall  vi inte tala om, det var inte det enklaste, men vi lyckades till slut och det var minst lika svårt att vinkla för att få ut dem.




 


 


Inga kommentarer: